O czym każdy barista powinien wiedzieć
Biorąc udział w szkoleniu uczestnicy mają na celu dojść do perfekcji w wykonywaniu nowego zawodu. Wszyscy chcą osiągnąć najwyższy poziom umiejętności. Jak w każdej profesji, i tutaj jest wiele do zrobienia, wiele godzin poświęconych praktycznym ćwiczeniom, bo to one przecież czynią mistrza.
Nie od razu jednak wykonuje się takie zadania, najpierw trzeba poznać bogatą sferę teoretyczną. Mistrzowie powinni doskonale znać tworzywo, z którym będą pracowali. Dla baristy tym tworzywem jest kawa, dlatego więc uczestnicy kursów zapoznają się z jej historią.
Legenda mówi, że pewien pasterz kóz znalazł krzewy kawowca na terenie Etiopii, potem dotarła na Półwysep Arabski i od tego momentu zaczęła się jej niezwykła sława, zyskała popularność na całym świecie. Do Europy przybyła za sprawą podróżników w XVII wieku i rozbudziła wiele kontrowersji. Kiedy jednak oswojono się z nowym napojem, zaczęły powstawać bardzo licznie miejsca, gdzie go spożywano.
Nazwano te miejsca kawiarniami, które spowodowały rozkwit życia towarzyskiego. Tam bowiem spotykali się ludzie chcący ze sobą rozmawiać na przeróżne tematy, tam rodziły się pomysły na zakładanie nowych przedsiębiorstw i torowanie sobie drogi do fortuny. Wiek XVII to był wyjątkowy czas dla kawiarnianego biznesu.
W krajach europejskich, takich jak Anglia, Holandia, Niemcy czy Francja pobudzający napój z ziaren kawowca zdobył największą popularność. Status jaki zdobyła wówczas kawa, sprawił, iż pod koniec XVIII wieku była jednym z najbardziej pożądanych w świecie towarów.
Polecane artykuły
Kiedy nie ma czasu jeść
Wielu z nas żyje w ciągłym biegu. Praca, rodzina, dom, po pracy jakieś dodatkowe zajęcia – własne albo dzieci, a do tego jeszcze zakupy, sprzątanie, no i oczywiście gotowanie. Zdarzają się takie dni w tygodniu, że nie mamy po prostu czasu na gotowanie, ale wiemy, że zarówno my, jak i nasza rodzina m
Łatwa dostępność przypraw
Wspomnieliśmy już, że w obecnych czasach można bez większego wysiłku nabyć znakomite przyprawy i cieszyć się ich walorami. Rzeczywiście tak jest, ponieważ na wolnym rynku dostawcy rywalizują o uwagę klienta. Coraz mniej osób zadowala się najbardziej podstawowymi przyprawami. Chcemy mieć szerszy wa