Dobra trakcja, szybka kolej

Aby kolej mogła szybko przewozić pasażerów i towary z jednego miejsce na drugie, konieczne stworzenie nie tylko wydajnych silników do lokomotywy. Równie ważne jest utrzymanie trakcji w dobrym stanie, a czasem nawet dostosowanie torów do warunków lokomotywy. O tym ostatnim wiedzą głównie Francuzi.
Polska trakcja niestety nie jest w najlepszym stanie. Nasz kraj jest jednym z niewielu państw, które większość obciążenia finansowego za stan utrzymania torów przenoszą na spółki kolejowe. PKP niestety nie jest w stanie sobie poradzić z niszczejącą trakcją.
Stąd też nawet polskie Pendolino musi nieco zwolnić. Zupełnie inaczej kwestia ta wygląda we Francji. Tam po torach pędzi super-szybkie TGV.
Warto jednak wiedzieć, że Francuzi nie tylko stworzyli niewiarygodnie szybką lokomotywę, ale również dostosowali trakcję. Tory nie mogły zakręcać zbyt ostro, by pędzący pociąg poradził sobie z krzywizną trasy a podróż nie groziła wykolejeniem składu. W ten sposób stworzono najszybszą linię kolejową na świecie.
Pojemniki plastikowe
Przeczytaj również: Suzuki Alto
Przeczytaj również: Škoda Citigo
Przeczytaj również: Znikające koleje wąskotorowe
Polecane artykuły

Pamiętaj o przekąskach dla najmłodszych
Rodzinne uroczystości takie jak np. Pierwsza Komunia czy chrzest to okazja o spotkania się całej rodziny. To także zjazd najmłodszych, którzy jak wszyscy dobrze wiemy, często są bardzo wybredni pod względem jedzenia. Dlatego polecamy restauracje, które dbają o najmłodszych jak np. restauracja kącik

Popularność kawy w Polsce
W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie kawą w naszym kraju. Zmieniła się rzeczywistość wokół nas, obficiej czerpiemy łatwiej już dostępne przyjemności z życia. Mamy obecnie wyśmienite warunki do podróżowania po całym świecie i przyglądania się innym kulturom. Chętnie bywamy w restaurac