Kolej zarabiająca na siebie

Można powiedzieć, że kolej to dobro państwowe. A przynajmniej do takiego wniosku doszła większość rządów krajów europejskich. Kolejni polscy rządzący póki co raczej umywają ręce, niż wspierają kolej pieniędzmi z budżetu. W Polsce prezentowane jest podejście, w myśl którego to PKP samo powinno zarobić nie tylko na własne utrzymanie, ale również na remont trakcji kolejowej.
Niestety efekty tej taktyki nie są najlepsze. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu trakcja była utrzymywana bezpośrednio przez państwo. Gdy tylko zrzucono obowiązek na PKP, jakość trakcji uległa gwałtownemu pogorszeniu. To wciąż duży problem polskiej kolei, bo jakość torów ogranicza nawet nasze najszybsze pociągi.
Dotyczy to również najnowszego Pendolino, który nie może rozwinąć maksymalnej prędkości z uwagi na nienajlepszy stan torów. Warto dodać, że w krajach, w których za jakość trakcji odpowiedzialne jest państwo, stan torów jest o wiele lepszy. Podejście podobne do polskiego prezentowano m.in.
w Wielkiej Brytanii, jednak szybko się z niego wycofano.
przeprowadzki kielce tanio
Przeczytaj również: Jak dbać o system ogrzewania podłogowego elektrycznego?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Wirusy
Wirusy potoczne określenie wszystkim wiadomościom, które mogą zaszkodzić komputerowi lub urządzeniu mobilnemu, na którym zostaną otwarte. Część wirusów nie jest aż tak niebezpieczna dla komputera i wystarczy, że je usuniemy oraz zrobimy skanowanie komputera, a po wirusie nie będzie ani śladu. Nie

Oszczędny Ford Focus
Ford Focus to samochód kompaktowy, który produkuje koncern Ford Motor Comapny. Po raz pierwszy pojawił się na taśmie produkcyjnej w roku 1998, w następstwie Forda Escorta. W 2015 roku powstała jego najnowsza wersja – RS, wyposażona w silnik Ecoboost, który charakteryzuje się mocą o wartości 320 KM.