Dobra trakcja, szybka kolej

Aby kolej mogła szybko przewozić pasażerów i towary z jednego miejsce na drugie, konieczne stworzenie nie tylko wydajnych silników do lokomotywy. Równie ważne jest utrzymanie trakcji w dobrym stanie, a czasem nawet dostosowanie torów do warunków lokomotywy. O tym ostatnim wiedzą głównie Francuzi.
Polska trakcja niestety nie jest w najlepszym stanie. Nasz kraj jest jednym z niewielu państw, które większość obciążenia finansowego za stan utrzymania torów przenoszą na spółki kolejowe. PKP niestety nie jest w stanie sobie poradzić z niszczejącą trakcją.
Stąd też nawet polskie Pendolino musi nieco zwolnić. Zupełnie inaczej kwestia ta wygląda we Francji. Tam po torach pędzi super-szybkie TGV.
Warto jednak wiedzieć, że Francuzi nie tylko stworzyli niewiarygodnie szybką lokomotywę, ale również dostosowali trakcję. Tory nie mogły zakręcać zbyt ostro, by pędzący pociąg poradził sobie z krzywizną trasy a podróż nie groziła wykolejeniem składu. W ten sposób stworzono najszybszą linię kolejową na świecie.
Pojemniki plastikowe
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Przeczytaj również: Jak przygotować się do zdjęcia pantomograficznego?
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Filmy w zasięgu myszki
Twórcy mają prawo do obrony swoich interesów, jednakże momentami zapędzają się zdecydowanie zbyt daleko. Ich „zbrojnym ramieniem” są organizacje walczące z piractwem, które lobbują na rzecz zaostrzania przepisów prawa w odniesieniu do piractwa, a także występują przeciwko konkretnym osobom, które o

Jakie materiały są najczęściej używane w obróbce skrawaniem?
Obróbka skrawaniem to istotny proces przemysłowy, który umożliwia precyzyjne formowanie różnorodnych materiałów. W artykule przyjrzymy się najczęściej wykorzystywanym surowcom w tym procesie, ich właściwościom oraz zastosowaniom. Zrozumienie tych aspektów ma kluczowe znaczenie dla efektywności produ
