Dobra trakcja, szybka kolej

Aby kolej mogła szybko przewozić pasażerów i towary z jednego miejsce na drugie, konieczne stworzenie nie tylko wydajnych silników do lokomotywy. Równie ważne jest utrzymanie trakcji w dobrym stanie, a czasem nawet dostosowanie torów do warunków lokomotywy. O tym ostatnim wiedzą głównie Francuzi.
Polska trakcja niestety nie jest w najlepszym stanie. Nasz kraj jest jednym z niewielu państw, które większość obciążenia finansowego za stan utrzymania torów przenoszą na spółki kolejowe. PKP niestety nie jest w stanie sobie poradzić z niszczejącą trakcją.
Stąd też nawet polskie Pendolino musi nieco zwolnić. Zupełnie inaczej kwestia ta wygląda we Francji. Tam po torach pędzi super-szybkie TGV.
Warto jednak wiedzieć, że Francuzi nie tylko stworzyli niewiarygodnie szybką lokomotywę, ale również dostosowali trakcję. Tory nie mogły zakręcać zbyt ostro, by pędzący pociąg poradził sobie z krzywizną trasy a podróż nie groziła wykolejeniem składu. W ten sposób stworzono najszybszą linię kolejową na świecie.
Pojemniki plastikowe
Przeczytaj również: Jak dbać o system ogrzewania podłogowego elektrycznego?
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Wirusy
Wirusy potoczne określenie wszystkim wiadomościom, które mogą zaszkodzić komputerowi lub urządzeniu mobilnemu, na którym zostaną otwarte. Część wirusów nie jest aż tak niebezpieczna dla komputera i wystarczy, że je usuniemy oraz zrobimy skanowanie komputera, a po wirusie nie będzie ani śladu. Nie

Oszczędny Ford Focus
Ford Focus to samochód kompaktowy, który produkuje koncern Ford Motor Comapny. Po raz pierwszy pojawił się na taśmie produkcyjnej w roku 1998, w następstwie Forda Escorta. W 2015 roku powstała jego najnowsza wersja – RS, wyposażona w silnik Ecoboost, który charakteryzuje się mocą o wartości 320 KM.