Zefir z silnikiem diesla

Historia kolei to wiele sławnych maszyn. Niektóre lokomotywy były prawdziwym technologicznym przełomem, mimo że dziś już niewiele osób o nich pamięta. Nowe rozwiązania, większe prędkości i niespotykana wcześniej moc fascynowały i otwierały przed podróżującymi nowe możliwości.

www.mardec.pl

Jedną z takich maszyn był Zefir wyposażony w silnik Diesla. Zefir powstał w latach trzydziestych ubiegłego wieku i stał się pierwszym krokiem na drodze do wyparcia maszyn parowych. Zefir mógł się poszczycić również innymi, wzbudzającymi podziw rozwiązaniami.

Lokomotywa miała nowoczesny, opływowy kształt i była wykonana ze stali nierdzewnej. Dzięki temu maszyna znacznie różniła się od konkurencyjnych propozycji. Zefir rozpoczął zresztą nowy etap w rozwoju kolejnictwa, który możemy nazwać erą konkurencji.

Kolej stała się domeną prywatnych przedsiębiorców, a Ci starali się podnosić standard przewozów i rozwijać coraz większe prędkości, by utrzymać się na rynku. Głównym zagrożeniem dla kolei stał się rozwój motoryzacji i lotnictwa.

moduł do analizy stylu jazdy www.damian-jaroszewski.pl